VARNING ENORMT MYCKET TEXT..

Sa nu har jag antligen chansen att skriva ett inlagg, det har varit fullt upp pa au pair skolan sa nar man val hade tid till att skriva ett blogg inlaggvar man antingen for trott eller sa hade jag fullt upp med att umgas med min underbara tjejor Vanessa (fran Sverige) och Britny (fran Austarien).
Det fanns ju sjalvkart jatte manga andra tjejot som vi umgicks med men det var dom tva jag kom aldra narmast! Miss you allready! <3

NU har jag ju varit i Usa i ungefar 6dagrar och jag borjade ju med att aka fran sverige till frankfur och sedan dar ifran vidare till New York och Au pair skolan, flyget mellan sverige och frankfurt sav jag hela vagen men sen mellan frankfurt New York sat jag mest och pratade med en anna svensk tjej som ocksa heter Vanessa. Jag sov faktiskt lite pa det fluget ocksa men bara sadar till och fran, haha jag som aldrig brukar sova nar jag flyger!
Nar vi landta pa JFK i new york och hittat ut till varan buss sa jag min forsta gula taxi bil jag vart helt till mig haha.. kolla en gul bil! eller aaa gul taxi haha.


utanfor JFK inte nagon taxi med pa bilden dock! 


Forsta eftermiddagen/kvallen pa skolan var det ut delning av rum/sangklader och vilken klass man skulle var i nasta morgon, man vart uppdelad i rum och klass beroende pa i vilken del av usa man skulle till och som att jag var den enda svensken som skulle till vastkusten fick jag rum nummer 2 i Malloy hall, mendans alla dom andra svenska tjejerna hamnade i rums nummrerna 27-32, inte for att Malloy hall var en specigellt stor byggnad men det kandes lite trakigt efter som att man inte hade lart kanna nagra andra runt om pa skolan.
Nar jag laste upp dorre till rum nummer 2 fans det redan tva stora res vaskar dar oxh ena sidan av rummet var redan taget sa jag tog saklart den andra sidan och efter att jag hade baddat min sagn gick jag ut for att koppla up mig pa internet. Men som att min och vannessas mac datorer inte gick att koppla upp satte vi os ner och skrattade at allt so var trakigt men blir sa roligt nar man ar trott!
Som att det att andra au paire dar fragade dom Australienska tjejerna vad som var sa roligt, hur hur lange vi hade kannt varanda och vatr vi kom ifran. Vi sa att vi ko frn sverige och att vi bara hade kannt varandra i ca 6 timmar och sa skrattade vi anumera haha :)
En av dom Australienska tjejerna sa att hon skulle dela rum med en svensk tjej och att hon bode i rum nummer 2!(my roomie). efter att vi hade pratat lite mer och efter att motes var slut bestamde vi os for att vi skulle motas dagen efter innan lektionerna for att ata frukost och sen gick vi och la oss.

Dag Nr:2

Andra dagen borjade med att alla vi svenskr och Britny at frukost i cafeterian (uktade som et sopp hus!) efter det hade vi lektion fran 08:15 till 10 da vi fick en rast pa 30 minuter. Letionen fortsatte till 12 och da gick vi pa lunch (ingen hojdare!) och kl 13:00 borjade vi igen och holl p[ tills kl var 15 da vi fick yttligare en 30 min rast och sen var det lektion till kl var 18 sen var det middag till kl 19 och efter det var det en internationel sing a long och alla vi svenskar plus en finsk oh en danska sjong sangen om baten och skumet yrde haha. Sa nar klockan blivit 20:00 var det fri tid till internet eller vad man nu ville gora, jag Britny Vanessa en andra vanessa moa den finska tjejen och hanna och emma fran austarlien gick till the supermarket pa andra sidan vagen for att kolla om det fanns nagot som vill ville kopa haha. jag kopte natcho chips och shampo sa att jag kunde tvatta haret.

Dag Nr:3
Samma som dag nummer fyra fast pa kvallen vid 19 kom det en pois till skolan som forklarade lite om vad som kunde handa har i usa och vad man skulle tanka pa och lite sa, han var faktiskt enormt roligt och om jag kan lada upp det fillm klippet jag filmade sa ska jag gora det sa fort jg far tid haha, det ar super roligt.
Efter varan work shop gick jag britny och vanessa tillbacka till varat rum for att kolla pa Sex and the city filmen, inte for att det vart sa mycket film tittande, men det var valdigt mysigt enda haha vi at vara chocolate chip cookis och snakade en massa iatallet.



Dag Nr: 4

Som att dag nummer fyra var den dagen vill skulle aka in till New York city var den dagen bara var en halv dag, vi slutade "skolan" vid halv 12 och sen fick vi hamta varan lunch och ga och satta oss pa bussarna skom skulle ta oss in till th big appel. Och som att min ard familj hade batalat hela packet var det bara att njuta enu mer, riktigt gulligt av dom tycker jag.
Turen bestog av att bussen akter runt pa manhattan och vissade os en massa roliga spannande saken vi sag time squer, the plaza hotel frihetsgudinnan, ground zero (platsen dar tvilling tornen stod) och vi har aven uppe i rockefeller center, vi sag ut over hala central park, vi sag empier state building, aa vi sag massor!
jag kan bara saga att New York ar en underbar stad och jag kommer garanterat att aka tillbaka ditt igen!

 

Dag Nr: 5

VAr det dags att satta sig bu en till buss och aka mot sina varde familjer! eller som jag och Britny fick gora aka till JFK for att sedan ta flyget at olika hall, jag till L.A och Britny till S.F
Saknar mina tjejor och Jennifer och hela familjen dar hemma :)
 men jag har det bara sa ni behovr inte oroa er an.

JUSTE JAG SKA SLUTA MED woopwopido life`s good haha! ska byta till

Aussi Aussi Aussi Oi Oi Oi!



Angelina



Kommentarer
Postat av: Syrran

"VARNING ENORMT MYCKET TEXT" I love :) haha jag älskar att du skriver så långa inlägg.

Vilka underbara bilder, det är så svårt att förstå att min lilla syster har sett all de som jag ville se tillsammans med dig. Jag längtar tills jag får se resten av alla bilderna. Älskar dig! Puss Puss Puss

2010-06-14 @ 01:37:08
Postat av: Carro

Riktigt riktigt roligt att läsa! :D Glad att du har det så bra.... :D

2010-06-14 @ 01:41:03
URL: http://onlymec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0