20 jun 2010 (rubrik torka!)

Dagarna går fortare än vad man tror! jag kan inte fatta att i morgon har jag varit här i två veckor! Det kan ju bero på att allt är så nytt och att det är så mycket att ta in haha! jag hoppas att dom lugnar ner sig snart så att året inte går för fort!

Så om jag ska ta och berätta vad jag har haft för mig nu dom senaste dagarna. I fredags var jag för första gången på TARGET! jag och mamma åkte ditt innan vi skulle hämta upp J från hennes play date. Som att jag hade fått ett present kort av på 50 dollar där så köpte jag ganska mycket haha (det kommer bilder i slutet av inlägget) eller kanske inte så mycket jag har fortfarande kvar åtta dollar och 64 cent, haha jag skulle nog ha kunnat stanna mycket längre men som att vi var tvungna att åka och hämta upp J så fick det bli en snabb tur..
När vi sen var framme vi J's kompis hus gick vi in en stund satt där och pratade lite och det visade det sig att J's kompis har en syster i min ålder som var hemma på "sommar lov" så med henne stod jag och pratade och det visade sig att hon pluggar på Duke att hon sen när terminen börjar ska åka ner och plugga i Spanien (tror att det var Spanien i alla fall) men innan det skulle en av hennes kompisar från skolan kommer ner till henne och kolla in LA, kompisen bor i San Francisco och han har inte varit ner i LA förut så hon sa att hon gärna ringer till mig när hon har kommit så att jag också kan följa med till alla platser hon ska visa för sin kompis när hon kommer. Vi bytte nummer och sen var vi tvungna att åka hem  men innan det stannade vi till på en restauran som heter habit och beställde hem maten som vi skulle äta, hon i kassan verkade dock vara ny på jobbet som att min värde mamma fick upprepa beställningen ungefär 27 gånger haha! Och jag som inte ens jobbade på stället fattade beställningen redan efter andra gången hon var tvungen att upprepa sig haha. hon lyckades att få beställningen rätt men när vi kom hem upptäckte vi att hon hade glömt att packa ner mjölken som N skulle dricka! haha.
I går Lördag var jag på mitt första Au pair möte!  jag vet ju inte hur dom ska vara i vanliga fall men juste den här gången så skulle vi mötas utan för ett Jamba Juice i Pasadena, det skulle vara någon typ att musik festival där så man skulle första skriva under en lista på att man hade kommit till mötet sen fick man välja om man vill göra något själv, åk hem eller ha lunch men LCC:erna
Jag fick skjuts till ötet av en tysk tjej  men som att hon inte kunde stanna frågade jag om jag fick åka hem med en annan tysk tjej som bor i samma område som jag och det gick jätte bra vi satt kvar på Jamba Juice i kanske en timme innan en tjej från Österike frågade om jag vill följa med henne och två andra tyska tjejer till Cheescake Factory!  Hallå det var klar att jag ville följa med dom ditt! det vart inte någon cheescake den här gången! det vart en chicken bbq sallad i stället hade inte ätit någon lunch så det passade mig alldeles utmärkt. Det får bli cheescake en annan dag när man inte vill äta något mer på hela dagen haha i bit innehåller samma mängd kalorier man ska få i sig på en hel dag! alla måltider sammanslagna haha!
Efter lunchen vart det ett efter längtat besök på den omtalade affären forever 21  jag ska tala om att när jag väl kom i i butiken visste jag inte var jag skulle ta vägen... Jag ville bara kolla på allt! även fast vi gick runt där lite över en timme köpte jag bara en tunika/linne grej med massa små blommor hittade massor med saker jag skulle vilja prova men vi hade så mycket annat vi vill göra innan vi var tvungna att åka hem igen.
Vi var innen på H&M men det var inte någon nytt haha! sen var vi inne på en annan affär som jag inte mins namnet gå  det var en ganska dyr butik men det luktade väldig gott där så vi ar kvar ganska länge..
Efter ett tag gick vill upp till en av scenerna för att kolla på banden som spelade men när vi kom hade dom ett break så det fanns inget all lyssna på, vi gick runt lite mer i Pasadena och sen bestämde vi os för att det var dags för att åka hem.
Idag har jag vart ledig! så jag passade på att ta en lång sov morgon. jag vaknade vi kanske tio men jag lämnade inte mitt rum för ens klockan var tolv, jag åt frukost pratade lite med pappa och barnen (mamma hade åkt iväg till hästen s hon var inte hemma) och sen sa jag till pappa att jag skulle gå ut och ta en promenad. Jag gick bort till ett ställe där dom hade lite affärer gick runt och kollade men jag hittade inget som jag gillade!
Jag bytte håll och gick till biografen som vi var på när vi kollade på shrek och gick runt lite i det köpcentrumet också! jag i in en sko affärskedja som kallas DSW och där inne fans det jag vet inte hur många skor!
Allt från budget skor till skor från guess och jessica simpson! jag provade ett par från jessica simpsons men dom var inte helt 100 så jag köpte inget där heller!
När jag var på väg hem gick jag in på en affär som heter Marshals där dom hade massa kläder jag provade lite och sen hittade jag två bikinis men dom var alldeles för små upptill och amma model i större stolek skulle blivit förstora ner till!
Medans jag gick runt där fick jag ett sms av min värde mamma som frågade om jag ville följa med ut på middag på en japansk restauran där man lagar maten själv på ett varmt galler ner sänkt i mitten av bordet och det vill jag så klart också göra så jag gick hem och sen bara eter några minuter åkte vi till restaurangen som låg i det köp centrumet som jag ska till näst nästa tisdag, Topanga shopping mall. Vi hade bokat bort till 17:30 och vi kom dit kanske halv fem så då tänkte jag och mamma att vi kunde gå runt och kolla i lite affärer vi gick in en skoaffär där jag provade att par sandaler (mina bruna gladiator sandaler gick sönder när jag var på väg hem ifrån Marshals! jag råkade trampa snett så att en av remmarna lossnade ifrån sulan) men dom satt inge skön jag kände att jag bara skulle få skav sår om jag köpte dom..
Sen gick vi in i en annan affär som heter Charlotte Russe och där fasnade vi tills det var dags att gå till restaurangen att äta haha, dom hade jätte fin smycken och skor så jag kunde vart där en stund till. Det vart inga kläder köpta där men jag köpte en solhatt ringar och armband!
Nu ska jag kolla på ett ny inspelat avsnitt av TRUE BLOOD!!
godmorgon sverige got natt usa,
Det jag köpte på target!
En bild från idag när jag var ute och gick!
Bilder från Cheescake factory! (stavning!?)
Linet jag köpte på forever 21
och det jag köpte i dag på Charlotte Russe
Dom hadde en Hallo Kitty butik där och då tänkte jag på dig big sister <3
(inte för att man ser så mycket i från bilden men men)





Aussi Aussi Aussi OiOiOii
angelina

Kommentarer
Postat av: Syrran

Massa bilder och shopping yeey I like!

Puss Love you

2010-06-22 @ 17:40:27
Postat av: Vanessa

sööötis! du verkar också ha det toppen:D

Och duktig är du också som lägger ut bilder på allt, min sida är jätte tråkig och bara full med text.. måste bli bättre.



saknar dig sötnos!!<3

2010-06-24 @ 15:13:16
URL: http://vanessainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0