US of A

Så nu har jag spenderat ännu en dag i US of A!
Idag gick jag upp 6:45 väckte J och gick ner till köket för att fixa frukost, det allt gick bara fin fint. Hon försökte dock få mig att gå med på att hon skulle få ha på tv:en medan hon åt och min hoast mon har sagt till mig att om hon kollar på tv medans hon äter äter hon inte alls eller om hon kolla på tv när hon ska klä på sig går det alldeles för sakta så då sa jag till henne att din mamma har sagt till mig att du inte äter din frukost om du kollar på Finn and Jake samtidigt haha. Men då lovade hon mig att hon visst skulle göra det så hon satte på tv:en och sen när jag kom ut med pannkakan till bordet och sa att den var klar kom hon inte utan hon satt kvar i soffan, och när varnade henne att jag skulle stänga av Finn and Jake kom hon och satte sig vid bordet, jag gick ut i köket och började packa hennes lunch väska och när jag var klar med den och gick ut till J såg jag att hon inte hade rört sin pannkaka så då sa jag till henne att nu kommer jag stänga av tv:en för du fick en varning och  du lyssnade inte på  vad jag sa men om du vill kolla på Finn and Jake efter att du ätit klätt på dig och borstat tänderna kan du få göra det då  men nu måste du  äta din frukost.
Efter det var det inga problem :).
Sen när min hoast dad skjutsade henne till skolan satt jag och kollade på när lill kille spelade spel på datorn och sen var det min tur att gå upp och göra mig i ordning för att sen åka iväg med min hoast mom till stallet och rida:)
Jag har inte ridit sen förra sommaren så det var riktigt kul! Hästen som jag red på var jätte snäll men jag vet inte riktigt om det var en häst för mig hans trav var inte något jag var van vid men om jag ska jämföra har jag ju inte så mycket att jämföra med, Mandolin är Mandolin och det fins inte så mycket mer att säga om det haha, men i hel het hade jag en trevlig dag i stallet och det har jag faktiskt saknat.
Nu ligger jag på mitt rum kollar på Criminal minds och villar lite väntar på att barnen ska komma hem från skolan.
Igår så skulle papa flyga upp till San Francisco för ett jobb möte så när jag gick upp för att väcka J var hon redan uppe och pappa satt uppe och kollade lite saker som hade med flyget att göra. Så när han åkte skjutsade han även J till skolan jag och mamman stannade kvar hemma tills det var dags att skjutsa lill killen till skolan.
När vi kom hem sen efter det skulle mamma på ett läkarbesök så så jag fick stanna hemma sen när hon kom hem åkte vi iväg till Costco (kommer inte ihåg hur det stavas), vi köpte massa med frukt grönsaker och lite annat som behövdes till hemmet. Jag köpte också solkräm och rakhyvllar!

Sen köpte vi kvällens middag, lax med mashed potatos (det var jag som lagade maten men jag var inte så uppfinnings rik så att jag själv kunde komma på vad jag skulle laga haha)
J var jätte duktig hon åt två portioner av fisk medan N inte ens ville smaka på sin, efter många moment åt han till upp nästan all sin fisk.
Nee nu  måste jag sluta barnen kommer hem snart och då får jag lite att göra jag kollar in snart igen :)


AussiAussiAussi OiOiOi!
angelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0