Första dagen in the USA!

Okej! nu har den första dagen av Au pair skolan passerat och jag har lyckat få internet på min dator i mitt rum! haha, det låter inte som den största grejen men det första vi fick reda på av andra au pairer från Australien var att den ena tjejen som hade en mac datot inte kunde koppla upp sig till internet!!
Och så klar när dom två töntarna med mac datorer skulle bevisa mot satsen gick det inte riktigt som planerat.. vi kunde inte heller koppla upp oss. Men aa nu funkar det i alla fall för min det vet inte om Vanessa har kommit på det ennu haha :)
Så vad har vi gjort i dag? vi har haft lektion hel dagen med en lugnt sagt lite galen lärare vi namn Nancy!
Haha, man vet inte riktigt om hon skojar eller är seriös och det kan vara lite läskigt men hon är i alla fall riktigt rolig. men som min rumskompis från Australien Britny säger "she needs a bullet!"
Annars är skolan bättre en vad jag trodde att den skulle vara, jag har läst så många andra bloggar med anda au pairer so tycket att skalan har varit så himla dålig! Det jag kan säga är att badrummen inte är dom bästa och att det verkligen stinker in the "cafeteria" det luktar gamla soppor och maten smakar ingenting haha.
Det vart inte ett lång inlägg men jag känner att jag borde sova nu! har fortfarande jet lag och hemma i Sverige är kl 05:15 så jag känner mig lite lagom trött, här på skolan är den 23:15..
God morgon Sverige/God natt USA.
Angelina
(det kommer bilder jag lovar jag måste bara fungera ut hur jag ska få upp dom på datorn haha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0